Az aloé veráról - Hatásai, beszerzése, gondozása - Raven

2017. február 20., hétfő

Az aloé veráról - Hatásai, beszerzése, gondozása



Mivel az előző posztban megemlítettem az aloét, úgy gondoltam, írok nektek róla pár sort.

Az aloé vera tradíciója több évszázadra nyúlik vissza az orvostudományban. Mióta én is az eszemet tudom, mindig nevelgettük otthon a zöld csodákat. Ha már évszázadokkal előtt is bíztak benne, mi miért ne tennénk?

Milyen is maga a növény?
Leginkább kaktuszhoz tudnám hasonlítani. Hosszú, vastag, magasra nyúló leveleiben lakozik az orvosság. Egy átlátszó trutymót tartalmaz a növény, ami rengeteg mindenre gyógyírt jelenthet.
Ismerjük az aloés italt, gondolom, aloé darabkák is vannak benne. De létezik emellett tea és kapszulaformában is. Rengeteg vitamint tartalmaz és emellett ásványi anyagokat is, de a 100%-ig természetes a saját kezűleg nevelt növénykéből kinyert cucc. Belsőleg és külsőleg alkalmazva is jótékony hatású.
Mindemellett fertőzésgátló és gyulladáscsökkentő hatással is bír a kicsike, és rengeteg kozmetikai termékben is jelen van.

Itt jön képbe az, ami miatt én is nagyon nagyon szeretem.

1. Pattanások

Akár hihetetlen, akár nem, baromi gyorsan gyógyítja meg a makacs piros pöttyöket. Akár már egy éjszaka alatt is látványos változást csinál, de tapasztalataim szerint 2-3 nap kell, hogy eltűnjön a rohadék az arcomról. De ez a legmakacsabb volt, ha időben észreveszem, és még nem túl vészes a helyzet, már a dudor kezdetén bekenve másnapra nincs ott semmi. Abszolút hihetetlen számomra, csodaszer a drága.

2. Sebek

Hát, a vasárnapot enyhén szólva dehidratált állapotban töltöttem, és emiatt a szám nagyon csúnyán kiszáradt és kirepedt. A hülye hideg idő miatt pedig még ma is szenvedek miatta, mert ismét fel tud szakadni és vérzik. Ez történt kb 5 perccel ezelőtt is, bekentem ajkaimat aloéval, és innen jött az ötlet, hogy írjak róla. Meg kell, hogy ismerjétek :D
Általában éjszakára alkalmazom, de ha eszembe jut, napközben is bátran nyúlok érte. És holnapra, vagy max azutánra, a számnak semmi baja nem lesz majd.
Ajkakra, vágásokra, horzsolásokra borotválkozás utáni hegekre (hihi, sokszor történik meg) mind ajánlani tudom. Fertőtlenít, és segít gyorsabban begyógyítani a sebeket. Azért, ha eltöröd a kezed, ne aloéval simogasd, inkább menj be az ügyeletre.

3. Primer

Igen, furán hangozhat, de sminkalapként is jól működik. Úgy értem, nekem abszolút bevált. Tegyük hozzá, nem vagyok egy sminkmester, de alapozó alá (hidratáló krém után) és szemhéjpúder alá is tökéletesen működött eddig. Egy 8 órás sulinapot kibírt. Amikor a Gombavatóm és a tablófotózásom volt (amúgy mindennapokra nem szemhéjpúderezek) ezt alkalmaztam, és meglepően jól viselkedik. Pedig avatón hajnali négyig táncoltam :D (Mellesleg, mindenki dicsérte a szemsminkem, szép füstös, meg minden :D )
Ugyanis ha felviszed az arcodra az aloét, száradás után egy nagyon picit ragacsos érzetet hagy maga után. Nem rossz értelemben mondom, ez pont jó ahhoz, hogy az alapozó és más termékek megtapadjanak rajta.
Ja, és én a szemen úgy alkalmazom, hogy egy kis alapozót + vastag textúrájú krémet + folyékony korrektort egy nagyon pici mennyiségben összekeverek a kezemen (nagyon pici mennyiség!),ezt fel a szemhéjamra, rá az aloét. Így elérem azt a hatást, amit egy szemhéjbázisnak kellene.
Igen, tudom, biztos nem tökéletes, de nekem pont elég :)

4. Körmök

Az én körmeim botrányosak. Nemrég elég sokat volt műkörmöm is, most ezért még inkább azok. A körömágybőrömmel rengetek probléma van, és a hangnail-ekkel is (nem tudom, mi ez magyarul, az a kis bőrdarab, ami a körmöd mellett tűnik fel :D) (... a fordító körömszálkának mondja, higgyünk neki.)
Nos, ezeket állandóan rágom. Ha ideges vagy feszült vagyok, még jobban. Szar szokás, és nem bírok róla leszokni. Ennek következményeképp mindig sebesek e területen az ujjaim.
Mi a megoldás?
ne rágd baszod Aloé vera! Mellesleg, mivel hidratál is, a száraz bőrnek és körömnek is egyaránt jót tesz.

5. Hajápoló

Nem próbáltam még ki, de az előzőleg felsoroltak alapján simán működik. Farah Dhukai youtube-ernél láttam, hogy ezt használja, szóval biztos nem hülyeség. Ha minden másra is tökéletesen működik. Egyszer kipróbálom már.


Úúú, hát ez pöpec kis cucc! Hol szerezhetem be?

Néha lehet ilyen helyeken kapni, hogy Obi, Auchan, esetleg Lidl, Praktiker. 
Ha van ismerősötök, vagy szomszéd, bárki, akinek tudtok, hogy van, ne féljetek kérni. Rengeteg babát hoznak, az enyémnek is van legalább 3 most ☺
Aztán ott vannak a piacok. A városi, falusi piacokra gondolok, esetleg vásárok. Előfordulhat, hogy rábukkantok egy-egy példányra
Továbbá ott vannak az online piacterek: Vatera, Jófogás és a többi. Tele van az oldal aloékkal, onnantól már csak a szállítás kérdése bonyolult.
Mindemellett szerintem bármilyen kertészeti áruházban szívesen nyújtanak nektek segítséget ezzel kapcsolatban.
Ára méretétől függ, de 2000-2500 Ft nagyjából átlagosan.

Ha már van ilyen csodanövényed

Az aloé szárazságtűrő kis növény. Jót tesz neki az is, ha átültetéskor földjéhez keversz egy kis homokot is. 10 foknál ne legyen hidegebb helyen, és 25 foknál melegebbnél se. Nyáron jól ellazul kint a kertben vagy erkélyen, de semmiféleképpen ne tedd TŰZŐ NAPRA! 
Nyáron, száraz időben célszerű kb heti 2x locsolni. Csak akkor locsold, ha a föld felső rétege teljesen száraz, ugyanis elrohadhat a gyökere szegénynek! Ne álljon víz alatta soha (bár ez a legtöbb szobanövényre érvényes). Ha párás az idő, sokat esik (ősszel, tavasszal), vegyünk vissza a locsolgatásból, mert ő olyan kis ügyes, hogy a levelein keresztül is képes vizet felvenni. 
Télen nagyon vegyetek vissza, ugyanis elég elég havonta (igen, havonta) 2-3 alkalommal locsolni.
Én se tudtam, és szegényt majdnem kinyírtam. :c
Ha azonban száraz a levegő a szobában (fűtés miatt), ellenőrizni kell a földjét, és ahhoz mérten öntözni.


Összegzésképpen

Tehát ez a kis csoda rendkívül kis igényű, mégis tömérdek jótékony hatással megáldott növényke. Kérlek titeket, tudjátok, minden növény él, lélegzik, érez, ehhez mérten bánjatok velük. Cserébe ő megajándékoz téged rengeteg vitaminnal és segít jobbá tenni a mindennapjaidat! :)




Hasznos volt számodra ez a bejegyzés? Írd meg kommentben!

Nincsenek megjegyzések:

@templatesyard